[käytä teemaa] Repostnik (Propaganda trolli uliuli)

Mies, 28, tehokäyttäjä

Liittynyt 30.03.2011, nähty viimeksi alle tunti sitten

Viimeisimmät kunniamaininnat (yhteensä 16 kpl)

  • Katsotuin video maanantaina 22.08.2016
  • Katsotuin kuva sunnuntaina 20.03.2016
  • Katsotuin kuva perjantaina 25.12.2015
  • Katsotuin video sunnuntaina 15.11.2015
  • Katsotuin video torstaina 12.11.2015

RSS » Näytä kaikki...

1367325 - 17.01.2017 04:18
@Naurupula sanoi:
Oispa hienoa vongata kloaakkia. :D


"Painetaan peräsuolemme yhteen rakas!"

Ei kun eikö sorsilla ja vastaavilla ole ihan helkkarin isot vehkeet?
426629 - 17.01.2017 02:44
@hapsi_ sanoi:
Nyt -18 mun plussan jälkeen. Sieltä suottaa myös lukea mun kommentin ainoastaan tämän tilapäivityksen takia. -5 taitaa olla näyttämisraja oletusarvoisesti.


Ei voi voittaa, kun on kerran joutunut jonkun liian hartaan miinustajan kohteeksi. Ymmärrän vihan mun pahimpia propagandakuvia kohtaan, mutta on erikoista että ihan normaalit huumorikuvatkin ovat viidessä minuutissa -15.
426637 - 17.01.2017 01:13
Tämän takia pitää kannattaa kansojen ystävyyttä ja unohtaa muut hörhöilyt.
426629 - 17.01.2017 00:06
@DreadLord sanoi:
En edelleenkään ymmärrä tätä miinusbottailua. Onko sulla screenshottia vaikka kuvan tilastoista jos niissä näkyy miten on tullu plussaa ja miinusta minä kellonaikoina


Tästä ei oo, otan screenshotit seuraavasta.
426629 - 16.01.2017 23:36
@Naurupula sanoi:
Annoin plussan yleisenä protestointina miinusäänillä tapahtuvaa sensurointia vastaan.


Arvostan sitä suuresti, vaikka sillä ei mitään vaikutusta olekaan. Plussamäärä kasvoi oikein mukavasti ennen pakollista miinusiskua.
426627 - 16.01.2017 23:16
Tuollahan menee jo kuuhun! Löytyispä täältäkin jotain vastaavaa.
426629 - 16.01.2017 23:15
Tägeissä ei sentään ainakaan vielä oo propagandaa :D
1367319 - 16.01.2017 22:55
@Norjalainen sanoi:
Täs pitää tietää, että kuvan hiekka-apina on yksi maailman pahimpia diktaattoreita, mutta koska öljy ja hyvät veljet, niin sen ihmisoikeusrikkomuksista ja joukkotuhoaseista ei kukaan välitä.


Tämä! Jostain syystä Suomi voi puhtaalla omallatunnolla myydä kaiken maailman murha-aseita Saudeille, mutta ei edes hernepyssyä Valko-Venäjälle.
1367323 - 16.01.2017 22:48
Voi hitsi, tuo ei olekaan kaali.
426505 - 15.01.2017 23:57
Ja minkään Thacin marinat eivät kuulu tähän mitenkään. Jos Serbia tahtoo järjestää junayhteyden alueeltaan toiselle, kenelläkään ei voi olla mitään sitä vastaan!
32905 - 15.01.2017 22:18
@goggoboo sanoi:
Pate on vanhan liiton politru... poliitikko.


Kyllä, ja niitä meillä on nykyään aivan liian vähän!
426491 - 15.01.2017 22:07
@rizardi sanoi:
Kyllä kommunismissa asiat olisi paremmin.
Jokaisessa kylässä olisi kauppa ja sieltä voisi ostaa kananmunilla voita.


Mä en muuten ole kommunisti, en edes täysi sosialisti.
426491 - 15.01.2017 21:54
@Patatonttu sanoi:
Njahas, asuinlähiö paikallistettu'd.

Mitään tietoo minne se muuttaa?


Fuu fuu! Yritin udella, eivät suostuneet kertomaan.

@Realistija sanoi:
Mitäs asut siellä jossain susirajalla, ihqun ryssälandian naapurissa? ;D

No ei......onhan toi p*rseestä. Eli Kesko hommasi Suomen lähikaupat - vain lopettaakseen ne, tai ainakin osan niistä? :-o

Täällä onneksi lähikauppoja säilynyt ja Postin palvelut samassa paikassa, mutta nimi on nyt se "K-marketta......*market".


:D

No siltä tää vaikuttaa. Toki tässä on suhteellisen järkevän kävelymatkan päässä myös K-marketti, joten sikäli ihan ymmärrettävä liike Keskolta. Toivottavasti posti menee sinne K-markettiin tai edes ärrälle, mutta tässä on olemassa pari paljon surkeampaakin vaihtoehtoa.
426375 - 14.01.2017 17:09
:DDDD
426367 - 14.01.2017 16:29
Riemurasia on seksuaalisille vähemmistöille! Nappula on sentään nappula!
426359 - 14.01.2017 16:22
Ei vittu, meillä melkein sama! Tosin mulla jäi saamatta vain 3 oopeetä.
426333 - 14.01.2017 13:33
@vasilip sanoi:
Mut miten ne voi olla mongolialaisia jos ne on tehty Leningradissa?

Vai pitääkö tässä tietää, että Pietari perustettiin suomalaiselle suolle ja koska suomalaiset mongooleja niin rahatkin tekopaikan mukaan mongolialaisia?


Ne on mongolialaisia koska Mongolian kansantasavalta pyysi Leningradin rahapajaa valmistamaan ensimmäiset rahansa. Ei ole mitenkään erikoista että kolikoita tehdään ulkomailla, osa Suomen vuoden 1963 penneistäkin on tehty Leningradissa. Lisäksi 1920-luvulla meidän kolikoita tehtiin Englannissa ja Tanskassa.

@valupertti sanoi:
Osta ne hopearahat. Kaljasta ei jää muuta ku haalistuva muisto kauniista krapulasta


Tein sekä että. Ostin vähän kaljaa ja kaikkein kriittisimmin tarvitut kolikot! Olen aika iloinen.
426333 - 14.01.2017 12:50
Yhdestä välistä jäi pois "viimeisillä rahoillani" :P
426257 - 13.01.2017 16:25
On se perkele jos omaisuus ei ole turvassa edes omassa maksetussa varastokaapissa! Ja vielä ullakolla!
426077 - 13.01.2017 15:58
@Hellbilly sanoi:
Sinä Repo russomaanina sanoisit noin vaikka jokainen eurooppalainen valtionpäämies olisi allekirjoittanut tuon.


Jos vaikka Niinistö sanoisi jotain tuollaista, käsittelisin sitä aivan eri tavalla. Niinistö olisi luultavasti lähtökohdiltaan kohtuullisen järkevä, mutta nämä itäeurooppalaiset sankarit ovat jo joka tapauksessa aivan eri sakkia.
426233 - 13.01.2017 14:09
@Pamputin sanoi:
Perkele Tex Willer on miehekkäin


Katotaan nyt mitä Tex Willer... eikun Rex Tillerson saa aikaan :D Vaikka ei se kyllä kuulostakaan niin hyvältä kuin itse pääsaatana.
426233 - 13.01.2017 12:43
@partyniga sanoi:
Tai Adolf Hitler:3



No nyt tämä lähti ihan väärille urille.
426117 - 13.01.2017 11:52
@Kyynaamio sanoi:
En mä ihmettelis jos niillä jotain olisi, vaikka sitten näyttelijöiden tekemällä videolla. Putin kuitenkin alkoi vetelemään mattoa Trumpin alta jo heti vaalitulosten selvittyä kertomalla, että ovat olleet yhteyksissä Trumpin tukikoneiston kanssa vaikka Trump aiemmin oli tämän jyrkästi kiistänyt. Vallu tulee ainakin alkuun viemään Dolania kuin litran mittaa vaikka esittääkin sen kaveria suurimman osan ajasta.


Voi olla. Mutta toisaalta myös Trumpin valitsemat ministerit ovat puhuneet aika ikävästi Venäjästä viime aikoina. Ja olen ehkä yksin tämän mielipiteeni kanssa, mutta olisi äärimmäisen miellyttävää jos Yhdysvaltain presidentti on oikeasti Venäjän kiristettävissä. En usko että on, mutta olisi hienoa nähdä se ja muistella samalla 1990-lukua.
426219 - 13.01.2017 11:37
Voi tätä väänneltyjen tai suoraan käännettyjen venäläisten sanojen määrää! :D Karjalaa kannattaisi kirjoittaa kyrillisillä.
426233 - 13.01.2017 11:11
@Apache_Doctor sanoi:
Jeroen Tel on yksi legendaarisimmista tietokonemusiikin uranuurtajista.


Ärrä tai pari tekee nimelle ihmeitä.
426123 - 12.01.2017 00:56
@Pinorska sanoi:
Eikä kannatakaan uskoa koska kusetin


Onneksi en uskonut.
426117 - 12.01.2017 00:15
@Wohveliworo sanoi:
Luin väitteen, että tää koko skandaali alkoi jostakin 4kaanin käyttäjän postaamasta itselaatimaansa vitsidokumentin jollekin poliitikolle. En tiedä pitääkö paikkaansa, mutta jos pitää, on meemimagia jälleen voimansa todistanut :DDD


Tässä on mukana jo niin paljon ihan asiallisiakin medioita ja muita vastaavia, etten voi enää noin vain dissata tätä pelkäksi nettiväen paskaksi. Mutta on tämä sentään aika mielikuvituksellista sontaa ihan joka kulmasta katsoen.

Aika varmaan näyttää :D
1366139 - 12.01.2017 00:10
Luulin että @Paloma ja miinustin.
426081 - 11.01.2017 22:14
@Jimbo sanoi:
Samaa mieltä, mutta kuitenkin..

"The allegations came, in part, from memos compiled by a former British intelligence operative, whose past work US intelligence officials consider credible. -- US intelligence agencies have now checked out the former British intelligence operative and his vast network throughout Europe and find him and his sources to be credible enough to include some of the information in the presentations to the President and President-elect a few days ago."

http://edition.cnn.com/2017/01/10/politics/donald-trump-intelligence-report-russia/index.html

Jotenkin en jaksa uskoa tuota pelkäksi 4chanin pilaksi.

Muuten, ei näytä hyvältä lehdistön vapauden suhteen jenkeissä: “As far as Buzzfeed which is a failing pile of garbage writing it, I think they’re going to suffer the consequences, and they already are”. Aika kovaa tekstiä tulevalta pressalta :(

http://www.telegraph.co.uk/news/2017/01/11/donald-trump-kremlin-blast-fabricated-report-russian-ties-asfbi/


Voi tuossa tietenkin olla jotain tottakin, sikarikkaat kaverit ovat tunnettuja kahjoista jutuistaan. En vain juuri tässä tapauksessa usko että tunnetusti epäluuloinen ja bakteerikammoinen Trump olisi ryhtynyt johonkin tällaiseen juuri moskovalaisessa eliittihotellissa. Voi olla näin, tai sitten ei ole. Aika näyttää.

Lisäksi käsittääkseni Amerikassa on ihan tavanomaista haastaa väärää tai muuten ikävää tietoa levittäneitä medioita oikeuteen ja käsitellä niitä muutenkin aika kovalla kouralla.
426099 - 11.01.2017 21:06
426097 - 11.01.2017 20:58
@valupertti sanoi:
20:48 kiire sulla tulee.


Ei tuu :D


426097 - 11.01.2017 20:32
Kiitos. Kommenttinne auttoivat kovasti.
426077 - 11.01.2017 20:17
On harhaanjohtavaa puhua "eurooppalaisjohtajista" tässä yhteydessä. Juu, nämä kaverit ovat eurooppalaisia ja vähintään entisiä johtajia, mutta eivät mitään Euroopan johtajia. Merkel tai Hollande eivät olisi koskaan suostuneet allekirjoittamaan tuollaista törkyä, vaikka ovatkin aika Venäjä-vastaisia esimerkiksi edeltäjiinsä Chiraciin tai Schröderiin verrattuna.
426081 - 11.01.2017 20:05
Vielä on liian aikaista sanoa mitään suuntaan tai toiseen, mutta onhan nuo väitteet aika ihmeellisiä. Kusella lotraamista huorien kanssa sängyssä jossa Obama on joskus nukkunut? Kyllä tämä on vähän villin puoleista.
27 - 11.01.2017 19:55
S
426059 - 11.01.2017 19:00
Tartun oleellisimpaan osaan: Jäätteenmäki teki isänmaallisen teon kun paljasti Lipposen ketkuiluja Yhdysvaltain kanssa ja joutui eroamaan vain ja ainoastaan härskin poliittisen ajojahdin takia. Hänethän todettiin oikeudessa syyttömäksi. Sipilän mahdollisista rötöksistä en vielä tässä vaiheessa osaa sanoa mitään.
426077 - 11.01.2017 16:10
@Naurupula sanoi:
Miksi ei ole listaa allekirjoittajista?


Tässä on koko kirje allekirjoittajineen:

https://www.washingtonpost.com/r/2010-2019/WashingtonPost/2017/01/10/Editorial-Opinion/Graphics/Letter_to_Trump.pdf?tid=a_inl
425907 - 09.01.2017 21:05
@Ruma_Adham sanoi:
Repo: Legenda Suomessa, sankari Neuvostoliitossa


On hienoa kuulla venäläisiltä kiitosta siitä, että oon eräs harvoista ei-aivopestyistä länsieurooppalaisista :D

Tieteellisesti rehellisenä politologina ymmärrän toki myös toisen puolen :D
425907 - 09.01.2017 21:04
@Naurupula sanoi:
Millä kielellä?


No ihan englanniksi :D Tosin suurin osa mulle tulleista viesteistä oli venäjäksi :P
425907 - 09.01.2017 19:51
@Warden sanoi:
Eh, ite sain pelkällä prätkäkuvalla jotain yli 3000 tykkäystä


Mulla ei ookkaan prätkää :D
425907 - 09.01.2017 19:23
@Mnaxu sanoi:
Jos noin monen komenntin joukossa ei ois yhtään negatiivisia, niin oisit tehny jotain väärin. Totuus kirpaisee.


Jep. Mä oon sentään ollu jo nappulassakin vuodesta 2011 :DDDD
425907 - 09.01.2017 19:20
@Repostnik sanoi:
Katoin just, mun ensimmäisessä kommentissa on juuri nyt 1336 ylöspäin osoittavaa peukaloa. Toki sain myös vihaa osakseni kommenteissa, oon kuulemma Venäjä-trolli, mutta toisaalta myös ihailtavan aivopesusta vapaa eurooppalainen.


Ei kun 1335. Sori.
425907 - 09.01.2017 19:17
@Mnaxu sanoi:
Itselle kerran johonkin postaukseen facessa tuli jotain 200 tykkäystä ja melkein samanverran kommentteja. Silloinen puhelin kusi jotenkin, niin ne ilmotukset tuli puhelimeen kaikki kerralla. Kesken työpäivän vaa alko puhelimesta kuulumaan facen viestiääni muutama sata kertaa putkeen niin että koko luuri jumahti moneks minuutiks. :D

Sullaku ois käyny samit ni ois puhelin rallattanu hyvän tovin :D


Katoin just, mun ensimmäisessä kommentissa on juuri nyt 1336 ylöspäin osoittavaa peukaloa. Toki sain myös vihaa osakseni kommenteissa, oon kuulemma Venäjä-trolli, mutta toisaalta myös ihailtavan aivopesusta vapaa eurooppalainen.
425907 - 09.01.2017 19:07
@Kenway sanoi:
1300 tykkäystä.

Wat


Kyllä.
425907 - 09.01.2017 19:07
Nyt kun olen käynyt aika ison osan saamistani kaveripyynnöistä läpi, ne vaikuttavat olevan enimmäkseen tämän vuoden puolella facebookiin liittyneitä maitorauhastensa esittelystä pitäviä naisihmisiä.

On siellä seassa toki muutama ihan asialliseltakin vaikuttava kaveri. Pitänee vielä miettiä hyväksymisiä vähän :D

Ja juoda vielä runsaasti lisää kaljaa jotta selviän itse viesteistä :D
425907 - 09.01.2017 18:53
@elli5 sanoi:
"
Sauna on päällä!

Mä tarjoan!

"


Tarkastin asian, puhuin vain Washingtonin ja Moskovan ystävyyden välttämättömyydestä ja sen tärkeydestä maailmanrauhalle! :D
425897 - 09.01.2017 18:00
@Aiwointoimintaa sanoi:
Elikkäs tarkoitit varmaankin että Miska on henkilön nimi... Saatana


En tark...

eikun...

Näytä kuvakommentti
425897 - 09.01.2017 16:59
Ja Miska on muuten miehen nimi.
1365561 - 09.01.2017 16:22
@Naurupula sanoi:
Tuossahan tuo on oikeassa reunassa, siis tuo heppu jonka naama näkyy.

@KaRvApAlLoH sanoi:
?


Hemmetti, niinpä onkin. Tunnustan virheeni.
1365561 - 08.01.2017 00:44
Ei kyllä näy edes Zhirinovskia.
425739 - 07.01.2017 22:43
@Prinzmetal sanoi:
Kuolleista neukuista suurin osa teki itsarin koska saivat selville olevansa slaaveja


No niin.
425739 - 07.01.2017 21:57
@Prinzmetal sanoi:
Sama täällä. Slaavilaisten maiden pahuudesta ei voi liikaa puhua. Mitäs esim. tästä sanot?
https://en.wikipedia.org/wiki/Soviet_war_crimes


Paskaahan se on, mutta pientä silti saksalais-fascistilaisten valloittajien murhaamiin 26 miljoonaan neuvostokansalaiseen verrattuna.

Ja paheksun syvästi myös neuvostoarmeijan sotilaiden tekemiä raiskauksia! Stalin toki kielsi raiskaamisen ja varastelun hyvin pian sen jälkeen kun se tuli korkeimman sotajohdon tietoon.
425739 - 07.01.2017 20:53
Paheksun syvästi.
425733 - 07.01.2017 20:47
@Cuntteri sanoi:
Missä kohdassa sen sanottiin olevan paha asia. Voitko selventää?


Ihan jo otsikon sanavalinnoista lähtien, kuten "ökylimusiini". Itse tarinasta löytyy vielä paljon enemmän paheksuntaa ja vielä kaiken muun hyvän lisäksi yritystä naamioida venäläinen kotimainen limusiinituotanto vain pakotteiden syyksi. Kortezh on paljon pakotteita vanhempi systeemi, se aloitettiin jo vuonna 2012.
425733 - 07.01.2017 20:36
@Pakastinlokero sanoi:
Eihän suomalaiset vässykät mitään omaa saa aikaiseksi. Sisukin on nykyään periaatteessa Renault.


Näin Venäjälläkin ajateltiin Neuvostoliiton hajoamisen jälkeen melkein 30 vuotta! Nyt niillä on omat Kortezh-luksusautot.
425735 - 07.01.2017 19:01
Suuri osa nykyajan nuorista ja nuorehkoista, minä luultavasti mukaanlukien, tulee kuolemaan ennen eläkeikää.
425733 - 07.01.2017 18:44
@Protec sanoi:
Mietin vieläkin miksi SISU ei ala valmistaa henkilöautoja. SISU GT Turbo 4x4.


Ois muuten hienoa jos Sauli ajelisi ympäriinsä Sisun limusiinilla.
425733 - 07.01.2017 18:33
@Rantam sanoi:



425733 - 07.01.2017 18:27
@Rantam sanoi:
@repostnik
Eli jos Niinistö ottais veronmaksajien rahoilla käyttöönsä helvetin kalliin auton, niin sun mielestä siitä ei sais puhua niinkö?


Olisin siitä iloinen, kunhan olisi kotimainen ja edes suurimmaksi osaksi Suomessa tehty.
425727 - 07.01.2017 18:02
@KotznaZ sanoi:
Miinustin kiusallani nähtyäni tämän päivityksen.


Voi hitsi :D
1365127 - 05.01.2017 02:48
@DreadLord sanoi:
Oliks tää vuodelta 2010 :D


Ei, vaan vuodelta 2002:
https://www.youtube.com/watch?v=WzxcJfG6fwA
1365151 - 05.01.2017 02:46
Ei näy pukamia.
425435 - 04.01.2017 23:14
@hapsi_ sanoi:
Keräilijöitä on moneen lähtöön. En ollenkaan laittas pahakseni jos löytäisin jostain toimivan väärennetyn 500€:n setelin, tai vaikka salkullisen.


Tää on tää näkemysero :DD
425461 - 04.01.2017 22:56
@Joghi sanoi:
15 vuotta sitten ei ollu olemassakaan in ter nettiä


Oli. Ja ostelin jo silloin eBaystä ja maksoin ostokseni normaalien ihmisten kanssa tilisiirroilla ja jenkkien kanssa PayPalilla.
425461 - 04.01.2017 22:47
@Hatebox666 sanoi:
Jännä kun sitten jollekkin arvopaperinvälittäjille riittää todisteeksi sähkölasku, jossa näkyy osoite :D
Jos sulla venäläinen nimi, niin voipi olla tahallista kiusaa jenkkien suunnalta.


Mulla on ihan perinteinen suomalainen sukunimi, joka ei voi liittyä Venäjään muuten kuin kaikkein harhaisimpien jenkkien pervoimmissa kuvitelmissa!

@Tennart sanoi:
Ne saa tehdä mitä ne huvittaa koska jenkit on talousmaailman herroja. Voittivat aikoinaan muut suurvallat tuossa kilpailussa. Kiina voi olla seuraava suurvalta, mutta sekin saattaa sitä ennen vielä kompastua omaan mahdottomuuteensa. Meillä Eurooppalaisilla on kohtalona seurata sivusta ja yrittää pysyä kärryillä.
Naapurin oligarkit eivät kykene tuottamaan senkään vertaa kilpailua. Niiden rooliksi jää kivi kengässä.


Siltä tää alkaa vaikuttaa. Noh, PayPal on jenkkifirma ja niillä on jenkkiodotukset (eli siis koko Amerikan ulkopuolinen maailma on papereilla ja shekeillä pelaava kehitysmaa, kuten itse jenkkiläkin). Vituttaa vain tää pelleily, kun parempien systeemien todistukset eivät muka kelpaa.
425461 - 04.01.2017 22:20
@Tennart sanoi:
No onneksi voi pyllistää jenkkilään ja valita Putinin vastaava kilpailija, vai voiko?


No PayPalin suhteen ei voi olla kuin kiltti ja kohtelias ja yrittää tarjota niille kaiken mitä ne tahtovat. Ne on tosin ääliöitä amerikkalaisia eikä ne tajua miten epärealistista on vaatia suomalaiselta isoa läjää paperisia dokumentteja...
425461 - 04.01.2017 22:06
@Aplicom sanoi:
Tee uusi paypal tili tai vaihda nimesi


En. Oon pelannu näiden kanssa yli 15 vuotta, eikä PayPalin byrokraatit mua lannista!
425435 - 04.01.2017 22:04
@hapsi_ sanoi:
Eiköhän 1700 -luvulla kolikot ollu jo aikalailla viimesenpäälle. Oisko hauskempaa löytää 2-3k vuotta vanha väärennös? Vaikka pronssinen kultakolikko.


Nimenomaan olivat! Surkeinta olisi löytää moderni väärennös, kun taas 1700-luvulla väärennetyn 1700-luvun kolikon löytäminen olisi aika hienoa. Olisin äärimmäisen iloinen edes jotenkin järkevästi todistettavasti aikalaisväärennetystä kuparisesta kuparikolikosta.
425461 - 04.01.2017 21:41
@Aiwointoimintaa sanoi:
Nyt on sit lähdettävä kolikonmetsästykseen ulkomaille joihinkin kivoihin kivijalkamyymälöihin! Ja maksettava käteisellä! Ja vaihdossa kivoja harvinaisia kolikoita! Ja halpoja huoria!


Mähän toki maksan kolikko-ostokseni aina käteisellä joka tapauksessa, luotto on nynnyille ja luusereille. Ja huorat myös.
425461 - 04.01.2017 21:34
@9b73d sanoi:
Ihan oikein sulle kun harjoitat rahanpesua väärän nimen avulla. :D


No perkele :D Oon jo todistanut osoitteeni ja henkilöllisyyteni (ja perkele vanhempieni henkilöllisyydet ja osoitteet sekä kaikki omat muinaiset osoitteeni) eikä sittenkään kelpaa. PayPalin jenkkiperkeleet tahtoo kaiken paperisena, vaikka ainoat tuoreehkot paperiset dokumentit mun henkilööni liittyen ovat monta vuotta vanhat passinuusimispaperit. Sitä paitsi oon ollut jopa ylenmäärin rehellinen tuloistani Suomen verottajalle.

Jos mun tänään lähettämäni dokumentit eivät vihdoin kelpaa, avaudun niille Amerikan taantumuksellisesta paperifetissistä ja meidän eurooppalaisesta edistyksestä!
1365103 - 04.01.2017 21:10
@Suolanen sanoi:
Mua ahistaa jo ajatus ku kuivat neulaset hinkkaa ihoa, pihka tarttuu karvoihin, sahanpuru ja hake lentää päin paljasta nahkaa, paarmat ja hyttyset hyökkää. Sit illalla pistetään nuotio pystyyn ja seuraavana aamuna kaikki haisee savulta, raidilta, kostealta, hieltä ja metsältä.


Kyllä mulle ainakin kelpais savulta, raidilta, kostealta, hieltä ja metsältä haiseva naisihminen. Erityisesti jos itse haisisin samalta :D
425435 - 04.01.2017 20:53
@dimmugimmu sanoi:
Tää taitaa olla se sama filimi mitä muistelen mielessäni. Tässä papupata tekee Septimin kotona. Mulla on joku kumma fiksaatio wanhan ajan seppähommiin ja vielä joskus ois tarkotus rakennella itelle pikkunen smelter (mikä vittu se onkaan suomeksi) jotta vois tehä pieniä metallihommia, kuten justiin vaikka kolikoita ja sen semmosia. Muutenkin yksinkertainen mekaniikka kiinnostaa esimerkiks vaikka se mekaaninen pajatso. Tarkemmin ku ajattelee, niin kaikki vanhahtava teknologia ja tekniikka kiinnostaa. Oishan se hienoa ku ois kotona vaikka 1800-lukulainen kemistin setti. Vois keittää kusta ja siitä sitten kerätä fosforia, laittaa sitä sitten tekemiinsä kellon viisareihin jne.

https://youtu.be/csJ1wUYk3u8


Musta on mahtavaa miten monta sataa vuotta sitten voitiin tehdä mitaleja ja kolikoita jotka ovat paljon laadukkaampia kuin monet nykyrahapajojen tekeleet. Nykyään voidaan tehdä kolikoista ja mitaleista vaikka kuinka värikkäitä, hauskoja ja jännittäviä, mutta oikean taiteilijan silmää ja lahjakkaita käsiä ei voida mitenkään korvata.

Lisäksi lyömällä valmistetun kolikon erottaa valetusta erittäin helposti, varsinkin jos aito kolikko on lyöty ja siitä on tehty valamalla kopio. Kiinalaiset, japanilaiset ja korealaiset ym. kolikot on tehty valamalla jo vuosituhannet, joten niiden suhteen valettujen väärennösten erottaminen valetuista aidoista on kai paljon vaikeampaa (mun asiantuntemus ei esimerkiksi riitä). Mutta jos oikea kolikko on lyöty, valetun kopion erottaa aidosta heti.
425435 - 04.01.2017 20:30
@Hermostoraunio sanoi:
Vitu ruma kotka xDDD


Tee ite parempi 1700-luvun rahanlyöntiteknologialla! Perkele :D
425435 - 04.01.2017 20:30
@Rampa sanoi:
Voin laittaa niistä linkkiä kun saan ne merkit kuvattua. :3 Aika paljon kuivia poliitikkojen kuvia ja rakennuksia niissä on, mutta kosmonauttisarja on ihan kiva. Koska avaruus.
Antikvariaatin setä sanoi että koko albumista saattaisi saada 20e, että ei tod. oo mitään kalliita paperinpaloja nämä.

Ja en tosiaan ole pahemmin nähnyt tai kuullut mtn postimerkkien keräämisestä aikoihin. 90-luvulla se oli yhessä vaiheessa kai joku villitys, muistan kun äitikin alkoi keräämään niitä kirppareilla ja lehti-ilmoituksissa niitä myyntiin ihan helvetisti.


Mäkin aloin keräillä postimerkkejä joskus ysärillä, mutta unohdin ne heti kun löysin mummun luota sen 1980-luvulla Sotshista tuomia neuvostokolikoita ja -seteleitä :D Oon vasta viime vuosina alkanut jälleen arvostaa postimerkkejä kunnolla :P Ainakin Neuvostoliitossa ja Venäjällä ne on samojen ihmisten suunnittelemia ja valmistamia kuin setelitkin. Ja Suomessa myös, sen kuuluisan Toven äitimuori Signe Hammarsten-Jansson esimerkiksi suunnitteli sekä postimerkkejä että seteleitä.
425435 - 04.01.2017 20:11
@hapsi_ sanoi:
Niin sitä mä tässä meinasin, että joku ahne paskiainen olis virittäny oman rahapajansa. Uskoisin että näin on myös jossain vaiheessa historiaa tehty. Tietty jos kolikko on hopeaa, kultaa tai muuta arvokasta, ei siinä rikastumaan olisi päässyt.


Jep! Väärentäjiä on ollut aina! Kiinnostavia väärennöksiä ovat ne, jotka on tehty samaan aikaan kuin oikeat rahat kaupankäyjien kusetukseksi, pelkästään keräilijöille tehdyt on aina paskaa. Mulla on esimerkiksi tinasta tehty rupla vuodelta 1912, joka mua suurempien asiantuntijoiden mukaan on ensimmäisen maailmansodan aikana tehty väärennös.
425457 - 04.01.2017 20:03
Jo tuo "kommuuni" tuossa alussa tuhoaa kaiken kiinnostuksen. Mieluummin asuisin pahvilaatikossa.
425435 - 04.01.2017 19:56
@Rampa sanoi:
Vanhojen postimerkkien hinnat taitaa mennä vain ylöspäin kun osa tuhoutuu/katoaa ja iän myötä niistä tulee myös historiallisesti merkittäviä. :3
Oon kerännyt pinoa kirjoja ja sarjiksia jotka pitäs laittaa myyntiin, vastaan tuli myös albumillinen neuvostohelvetin (fight me >:3 ) aikaisia postimerkkejä. Tuskin mitään harvinaisia, mutta näyttäs olevan paljolti kokonaisia settejä vuotusista teemoista yms. Mietin vain että ostaako kukaan enää noita ns. startterimerkkejä vai vaan pelkästään jotain yksi kerrallaan myytäviä superhyperharvinaisia.


En tiedä, mutta minusta ainakin vaikuttaa että postimerkkien keräilijät harvenevat nopeammin kuin itse postimerkit :P Toki just neuvostopostimerkeissä on paljon ihan valtavan hienoja merkkejä, jotka mielelläni ostaisin jos saisin budjettiin sopivalla hinnalla :D Harvinaisuus on yliarvostettua, tavallinen ja jokapäiväinen on historiallisesti paljon merkittävämpää.
425435 - 04.01.2017 19:54
@hapsi_ sanoi:
Noita vanhoja (puhutaan nyt vaikka antiikin aikaisista) kolikoita on lyöty aika rutkasti, mutta luulis että joku kenellä on hieman massia laittaa, olis ruvennut väärentämään noita. Pikkasen helpompaa varmaan nykyteknologialla, mutta luulis jonkun asesepän tms. pystyneen tekemään väärennöksiä aika helposti.

Varmaan kuolemanrangaistus tulisi, mutta sen takia joku aateliskaveri olis laittanut just sen sepän niihin töihin.


Yleensä kolikot ovat massatuotantoa ja tavallisesti käytetyt (eli numismaattisesti kiinnostavimmat) ovat hyvin yleisiä. Kolikoiden juju ei ole kalleudessa ja harvinaisuudessa, vaan siinä että ne ovat yleisiä ja osa vuosisatoja sitten eläneiden tavallisten ihmisten elämää. Väärennöksiä toki on, mutta ne yleensä koskevat lähinnä jalometallisia ja muuten kalliimpia rahoja. Näitä neljännes- ja puolikopeekkaisia on melkein jokainen 1700-luvun rahalöytö puolillaan ja ne maksavat 2-15 euroa kappale, joten niitä väärentämällä ei kovin helposti rikastu.

Ihan oikea 1700-luvun väärennös taas ois erittäin mielenkiintoinen lisä kokoelmaan!
1365093 - 04.01.2017 19:30
Katsottu 1 kertaa, -16 pistettä :D

Joo myönnän, nyt oli propagandaa. Mutta silti :D
425435 - 04.01.2017 19:27
@Rampa sanoi:
Kewl. Wanhat kolikot on mielenkiintosia.

Et satu keräämään postimerkkejä, btw? :D


Niin ovat! Postimerkit ois toki myös, mutta toistaiseksi ei pysty. Alan keräillä niitä kun koko filatelia on kuollut ja harvinaisimpiakin saa kilohinnalla :P
1362643 - 04.01.2017 18:35
@Pamputin sanoi:
Venäläinen robotti! Kaikki parhaat ominaisuudet venäjältä otettu designiin.

Vai mitä Diluutio Jakkipuhveli ja Repostnik :D:DD


Ilkeämielistä panettelua, senkin fascisti!
1365051 - 04.01.2017 18:18
@Apache_Doctor sanoi:
Tää on varmaa Miina Äkkijyrkän tekemä :) Se tykkää tommosista


Liian komea ja hyvin tehty.
1365079 - 04.01.2017 18:14
@3evill sanoi:
Niskakipu saattaa parantua miehellä kuin taikaiskusta.


Tarkoitit varmaan "kuin thaikaiskusta"
425217 - 02.01.2017 16:54
@dimmugimmu sanoi:
Ookko nää myyny yksitoista harkkoa valtakunnan vanhaa kultaa?


Oon myyny muutaman kilon neuvostolaista hopeaa. Fascistien kullan kanssa en tee mitään. Hyh hyh,
425217 - 02.01.2017 15:11
@joulukakka sanoi:
mitenniin rahanpesijä, mitä oon missannut?


Tää on EU:n sääntelyjen syy. Oon näköjään vuonna 2016 ylittänyt hyväksyttävän summan bisneksissäni ja nyt mua epäillään rahanpesusta.
1364833 - 02.01.2017 15:03
@liirunlaarun sanoi:
Enhän minä väittele pommituksia vastaan, ihan vain totean että molemmat puolet tappaa siviilejä. Jostain syystä tosin media välittää vain jos venäjä tappaa niitä siviilejä.


Näinhän se on.

@Hevijuuseri sanoi:
Vai että putler olisi pommituttanut lähes kaikki isis mulkkujen ammukset ja autot... Milläs ne sitten edelleen riehuu siellä?


Saudit ja ISISin muut rikkaat islamilaiset fascistikumppanit maksaa niille.
425215 - 02.01.2017 14:52
Jord! Död!
1364833 - 02.01.2017 14:44
@liirunlaarun sanoi:
Tuskinpa ne kuolonuhrit välittäisi oliko pommitajalla lupa.


Niinpä. Mutta Alepposta löytyneet kidutettujen siviilien joukkohaudat todistavat että ISISläisten pommittaminen on enemmän kuin hyväksyttävää. Valitettavasti pommi ei osaa erottaa siviiliä vieressä seisovasta terroristista.
425217 - 02.01.2017 14:41
@Pamputin sanoi:
HAHA xd


Niin paljon kun mäkin oon niille prosentteja maksanut ja nyt oon sitten rahanpesijä. Saakeli! Siirtyisin YandexDengiin jos EUlaiset käyttäis sitä.
1364833 - 02.01.2017 14:32
@liirunlaarun sanoi:
Eiköhän molemmat puolet tapa reilusti siviilejä. Amerikka tosin on pommittanut lähi-itää huomattavasti kauemmin joten ne johtaa pistepörssissä.


No joo. Sota ei ole mikään mukava asia ja siinä kuolee aina sivullisia, vaikka yritettäisiinkin pommittaa mahdollisimman tarkasti juuri vihollista. Venäjän toimet Syyriassa eroavat radikaalisti Yhdysvaltain toimista Irakissa: Venäjä on Syyriassa laillisen vallan kutsumana, Yhdysvallat hyökkäsi toisen itsenäisen ja suvereenin valtion kimppuun.
1364823 - 02.01.2017 14:15
Olisin mieluummin katsonut pillupyristystä.
1364555 - 31.12.2016 19:53
-16! Voi tätä juhlamielen puutteen määrää!
424335 - 25.12.2016 17:55
@Spikanor sanoi:
:yes:


Mielessäni on herännyt pieni epäilys että tämä ei ehkä onnistunut täysin virheettömästi.
423937 - 21.12.2016 20:00
@Pakastinlokero sanoi:
Georg Otsin kappaleet "Unohtumaton ilta" ja "Moskovan valot", mahtavaa tulkintaa.


Muslim Magomajev vetää Moskovan valot hienommin kuin kukaan koskaan:
https://www.youtube.com/watch?v=FptlK7ZBgqk
423919 - 21.12.2016 17:51
Vaihda ennemmin Vietnamin dongeihin! Saat samalla rahalla paljon enemmän nollia!
1363313 - 21.12.2016 17:43
@liirunlaarun sanoi:


Näinhän se näkyy olevan.
423903 - 21.12.2016 17:41
@majesticaf sanoi:
aika helvetin ankee verrattuna siihen mikä itellä oli muksuna :D


Jep. Näin omiin lapsuusmuistoihin verraten ihan vitun paska matto, vaikka mun muinaisessa automatossani oli sentään valtavan iso reikä melko kriittisellä paikalla :D

En tiedä, mutta voisin kuvitella että tämä on ehkä enemmän äidin sisustusesine kuin lasten leikkikalu.
1363313 - 21.12.2016 17:27
@spray sanoi:
katutaide on AINA okei ja oikeaa taidetta


Kyllä


423907 - 21.12.2016 16:57
Minuusta muslimien palvontapaikat ovat periaatteessa täysin ok, mutta ei missään nimessä jos ne ovat Saudien tai niiden satelliittien (esim. Bahrain) rahoittamia.
1363313 - 21.12.2016 16:49
Paino sanoilla "joskus" ja "harvoin"

Lukuja

93 94 93332 58
seuraajaa seurattavaa vierailua
12.3. alkaen
vierailua
tänään

Kanavat