Frande

Peruskäyttäjä

Liittynyt 01.02.2008, nähty viimeksi 16 viikkoa sitten

RSS » Näytä kaikki...

1009567 - 09.12.2012 23:08
talk about pool table.
1009053 - 08.12.2012 16:14
Mikä on pankkikortin pin-koodi?
1007915 - 06.12.2012 14:59
@RipuliKebab sanoi:
oho nimesi valehtelee et olekaan Pikku-Pate vaan keltaisen kerrostuman suojaaman Bruce Lee

Toivottavasti nimesi valehtelee
996227 - 15.11.2012 22:58
Fist pump -fridays? mikäs se sellainen perjantai oikeen on :O
979497 - 11.10.2012 19:05
@ZomGie sanoi:
Välilihapiirakka

RoboKoopArponen
973725 - 29.09.2012 12:57
ministry of silly walks
961235 - 02.09.2012 10:54
Susi tulee
907681 - 30.08.2012 21:50
Foppa veti perseet olalle
954293 - 16.08.2012 19:38
@Assassin sanoi:
Tehdään elokuva appelsiineista, kuvataan omenoita.

Hedelmiä molemmat
947581 - 31.07.2012 09:00
Onko tolla neljännellä kaverilla C-kasetti kädessä? Aikeissa soittaa siitä alkuperäistä tunnaria?
926991 - 10.06.2012 15:24
Karjalan olut, orjalan kalut
922303 - 03.06.2012 21:21
UFC, ultimate frisbee catching
847025 - 30.12.2011 16:15
@Tristetea sanoi:
No, osui ainakin tarkasti omaan jalkaan, ellei muuta positiivista

No pyssyssä oliki laser-tähtäin
838233 - 13.12.2011 22:37
hiljaa teepussi!
837579 - 12.12.2011 21:43
@suklaamonni sanoi:
Itsehän ostin juuri 1,5 viikkoa sitten 156 2.0 JTS:n. Paras-auto-ikinä.

Toivottavasti sulla on autotallissa nosturi ja paljon työkaluja.
836753 - 11.12.2011 14:53
Morgan Freeman oikeella alhaalla
836047 - 10.12.2011 10:35
Pokeri on paljon muutakin kuin todennäköisyyksiä. http://www.youtube.com/watch?v=IauZ8tHA2-w
833829 - 06.12.2011 12:17
leffasta Pelastakaa sotamies Kivinen
832585 - 04.12.2011 13:56
Joka kerta kun dokaat, tapat pari miljoonaa universumia. Kuka tuntee piston sydämessään?
828509 - 27.11.2011 13:23
I wanna play a game...
812145 - 28.10.2011 20:14

806375 - 17.10.2011 22:49
AT&T
797881 - 01.10.2011 12:17
ketä kari? ai runkkari?
797647 - 30.09.2011 19:50
the hynemans
438245 - 29.09.2011 18:05
@Afro-dite sanoi:
Niin ja tuolla asennoitumisellahan se kotimaisen tuotannon taso nouseekin. Aivan kaikesta suurin osa tuppaa olemaan paskaa, ja se pätee nykytaiteeseenkin. Sano mitä sanot, mutta tuo Kiasman lumikasa on kuin mikäkin tekotaiteellisuuden kiteymä ja kaikkien aikojen rimanalitus. Oikean taiteen eteen kuuluu nähdä vaivaa ja kekseliäisyyttä. Tuossa ei ole kumpaakaan lainkaan.


Kuinkas paljon vaivaa ja kekseliäisyyttä tähän on vaadittu: http://jssgallery.org/other_artists/andy_warhol/campbells.jpg
796893 - 28.09.2011 21:32
suoli kaakeli
438245 - 26.09.2011 17:45
@Afro-dite sanoi:
No kai se nyt herättää tunteita, kun jotkut "taiteilijat" tällä tavoin halventavat ihmisten älykkyyttä.

Opiskelen kulttuurialalla, tarkemmin sanoen elokuvan tekoa, ja myönnän, että taidetta on monenlaista, mutta nyt ihan oikeesti! Kaiken maailman lumikasoja Kiasman pihaan kärräävät pellet tekevät hallaa vakavasti otettaville taiteilijoille ja näiden maineelle. Ja se nyt vielä puuttuisi, että niille maksettaisiin jotain apurahoja siitä hyvästä...


ylläoleva kasa on osa isompaa kokonaisuutta, kuten tekstissä lukeekin.
Lisäksi 99% kotimaisesta tv- & elokuvatuotannosta on täyttä paskaa. En soisi apurahoja sinnekään.
476586 - 25.09.2011 19:42
@Knoxed sanoi:
Kertaahan helppojen trollejen säännöt :D

Snappy comeback...

476586 - 25.09.2011 19:12
@Knoxed sanoi:
Tuohon ihmisiä jälkeen ei muuten kuulu välimerkkiä.

Kertaahan pilkkusäännöt:
http://www.kookas.fi/articles/read/5432
470449 - 19.09.2011 22:29
@stubbari sanoi:
Tarttuu taudit+en ole vielä yhtäkään "kunnon" huoraa nähnyt joka panee ilman kumia. Kaikki joilla on vähänkään aivoja ymmärtää että seksialalla yritetään välttää tauteja.


Jaa että mitä? oletko seksialalla töissä vai muuten vaan suurkuluttaja? Missä vaiheesa oli huorista kyse? Tai panemisesta? Ja luulin aina, että seksialalla koitetaan keräillä tauteja.
789847 - 14.09.2011 17:03
paluulento Kööpenhaminasta
788597 - 11.09.2011 13:53
787485 - 09.09.2011 22:58
be a family ham
784467 - 03.09.2011 15:28
Kiilloitettavat tila-merenelävät
784487 - 03.09.2011 15:25
Kalliosta oon pyydelly itänaapurin tyttöjä päiväkahville. Olen oman osuuteni nyt tehnyt.
784777 - 03.09.2011 12:24
kakkasin tiilen :O
773903 - 12.08.2011 16:38
aikamoinen meisseli tytöllä.
773645 - 11.08.2011 20:34
keskihakuisvoima
721343 - 11.08.2011 12:45
Hobb-ES
373294 - 06.08.2011 15:20
what's the matter lil' niglet?
641045 - 05.08.2011 10:34
rigor mortis
641077 - 05.08.2011 10:33
kyllä paska palaa. joka aamu tulee takaisin kurkistelemaan
769141 - 04.08.2011 20:58
@Venom sanoi:
EI kannata sekottaa hawkingin ja muiden teoreetikkojen höpinöitä oikeaan fysiikkaan. Vain 4 ulottuvuutta on kyetty todistamaan. 9, 11 yms. lisäulottuvuudet ovat pelkkiä matemaattisesti mahdollisia ajatusleikkejä


No 1- ja 2-ulotteinen maailma on myös "teoreettista höpinää". Ja kvanttimekaniikankin voisi melkein laskea "oikeaan fysiikkaan", ellei elä 1700-luvulla
769125 - 04.08.2011 11:54
briteissä aikamoinen tranny
769141 - 04.08.2011 11:46
@Cena sanoi:
Tämä johtuu syvyyssuunnasta, eli Z-akselista. Fysiikkahan tuntee kolme ulottuvuutta; Y-akseli on pituussuunta, X-akseli leveyssuunta ja Z on syvyys. Kappaleen ollessa kauempana se ottaa etäisyyttä lähtöpisteeseensä eli katsojan silmien tasolle. Välimatkan kasvaessa kohde näyttää siis pienentyvän. Tässä ei ole mitään ihmeellistä. Problem, OP?

fysiikka tuntee enenemmän kuin 3 ulottuvuutta. ihminenkin kokee ainakin 4: pituus, leveys, korkeus ja aika.
762255 - 23.07.2011 09:38
taxiderpmy
759329 - 17.07.2011 22:17
kahen kilon siiderimötkö
757599 - 14.07.2011 17:47
@Vumpalouska sanoi:
M-98 Widow.

-98 Windows
755801 - 11.07.2011 17:56
vittu mitkä maitorahkahousut
752833 - 05.07.2011 22:17
@Straight sanoi:
Kyseessä taitaa olla jaguaari eli jaguar
E: tai siis en ole varma kumman kuva tohon on pistetty, mutta epäilisin, että ideana on jaguaari


njäää... aattelin, että tää on lukutaidottomille jenkeille tarkoitettu juttu: Cheetah => Jeetah
Aika samannäkösiä elukat kuitenkin on.. vähä niinkuin noi viimesetki
752833 - 05.07.2011 22:09
gepardi on lontooksi cheetah.. tosin latinaksi Acinonyx Jubatus, joten voihan se tietty tulla J:stä mieleen
746785 - 22.06.2011 20:03
huuhtelen suolesi
741836 - 12.06.2011 16:28

718099 - 09.05.2011 23:12
@Zormer sanoi:
No mutta tämähän selvensi asiaa:)

Hyvä jos selvensi ;)
Ei nää hommat taida kellekään olla itsestäänselviä, ja Kreikka varmaan yrittää viimeiseen asti vitkutella yksityistämistään. Mutta sieltä niitä rahoja tarvittaessa voidaan kaivaa. Uskon kyllä, että sieltä omat pois saadaan.
718099 - 09.05.2011 21:26
@Zormer sanoi:
Pitäisi varmaan lähteä liikkeelle siitä, että Kreikan pitäisi ensinnäkin maksaa näitä velkoja takaisin, jotta niistä saataisiin näitä voittoja tai 30% tappioita. Ei velanmaksua = 100% tappiota. Vaikka reiällä varustettuun vesisäiliöön lisäisi kuinka paljon vettä vain, mutta ei korjaisi reikää, vesi katoaa aina.


Kyllähän siellä Kreikan valtiolla omaisuutta on vaikka millä mitalla: http://yle.fi/uutiset/teksti/talous_ja_politiikka/2011/05/kreikan_valtion_omaisuuden_myynti_etenee_hitaasti_2577602.html

Mutta nyt vaan pitää saada fetanrouskuttajille painetta päälle, että on tosi kyseessä. Itepä ovat kelmit itsensä suohon sotkeneet, eli turha enää rypistää kun paskat on housussa
722883 - 30.04.2011 11:10
tyhmä jätkä, oisit päässy panee!
722105 - 28.04.2011 18:27
mowers gonna mow
722159 - 28.04.2011 17:48
@Nev5 sanoi:
Kaikki tonne päässeet ovat siellä rahan ahneuden takia

Eipäs vaan äänestäjien takia. Kansanedustajan työ on pikkasen vastuullisempaa, kuin Siwan kassan tai paperityömiehen duuni. 6000€/kk on vielä aika paska liksa (Niinkuin julkisella sektorilla palkat yleensäkin) työn määrään ja vastuuseen nähden, että rahan takia tonne harva oikeasti osaava henkilö hakee. Itse en ainakaan hakisi...

Sitäpaitsi jos eduskunta poistaa Suomen työttömyyttä 200 htp kuukaudessa, on suht isokin korotus kuitattu jo pelkillä työttömyyskorvausten säästöillä... puhumattakaan jos työllisyyttä nostetaan. Osaava eduskunta tekee tämän ja paljon enemmän.
721311 - 26.04.2011 19:05

720185 - 23.04.2011 11:43
720073 - 22.04.2011 23:27
pökäle
718099 - 21.04.2011 18:00
@WoRMaSTeR sanoi:
Oikeistolainen talouspolitiikkahan siis on Kreikan, Irlannin ja Portugalin tähän jamaan ajanut. Siis se että kun tulee heikommat ajat sitä paikataan ottamalla paljon lainaa ja pitämällä yhteiskunnan rattaat pyörimässä sillä oletuksella että parempina aikoina voidaan sitten maksaa ne takaisin. Ongelma onkin tässä että on otettu niin paljon lainaa ettei niin hyviä aikoja ole näköpiirissä.

Demarien talouspolitiikka on huonon ajan sattuessa leikkaukset ja veronnostot. Ei tässä mitään ainoaa oikeaa tapaa ole hoitaa asia, molemmissa on puolensa.

EKP laski ohjauskorkoaan koska Yhdysvaltais keskuspankki laski ohjauskorkoaan. Tällä on kuitenkin hyvin vähän tekemistä laman kanssa. Sen verran sillä on tekemistä että korot pyrittiin pitämään alhaalla jotta saadaan ihmiset ottamaan lisää lainaa ja talouden rattaat pyörimässä. Ihan nyt vaan esimerkkinä 90-luvun lama jolloin korot olivat tapissaan, lama ei siis ole yhtäsuuri kuin matalat korot. Niillä ei siis ole mitään tekemistä keskenään.

En tiedä oletko lukenut samaa artikkelia kuin minä mutta "Mihin tuossa ei uskottu, ainakaan kahden jälkimmäisen kaverin mielestä." on täyttä kukkua. Toinen niistä sanoi että uskoo luottotappioiden olevan _vain_ 30 % luokkaa. Toinen sanoi että hänen mielestä talous on kehittynyt parempaan suuntaan eikä usko saneeraukseen.

Olet ihan tosissasi että valtioiden välisissä lainoissa käytetään korkoa 15-20 %? Ei voi pitää paikkansa ja jos edelleen väität kyseistä asiaa niin pistätkö edes jotain todisteita asiasta? En itseasiassa usko tuohon 6 %:kaan, mutta se ei sentään ole niin absurdi kuin tuo 15-20 %. Kai sinä tajuat että kyllä nämä korot noudattavat ihan normaaleja markkinakorkoja? Kukaan ei lainaa rahaa 15-20 % korolla jos sitä saa pankista hintaan 2,5 % se on aivan varma asia.


No itseasiassa -08 kun jenkeissä alkoi tapahtumaan pankkisektorilla, niin Euroopassa korot vain nousivat. 12kk euribor taisi olla pitkälti yli 5%. Kunnes lopulta EKP havahtui, että lama saattaa levitä Eurooppaan ja alkoi pikkuhiljaa laskemaan korkoa. Kyllä nyt vaan väittäisin, että liittyvät hyvinkin yhteen. Siinä nyt vaikka vanha uutinen Uudesta Suomesta: http://www.uusisuomi.fi/raha/37271-riittaako-yhteinen-kriisikoronlasku
En väittänyt, että koron määrä on suoraan verrannollinen taantumaan, sanoin vaan, että asuntolainan koron lasku oli yksi seuraus lamasta.

Mitäköhän sä nyt oikein selität noilla jälkimmäisillä jutuillas? Sulla ei taida olla pienintäkään haisua, miten valtion velkakirjalainat toimii... Meinaatkos, että Kreikan pääministeri tuli Nordeaan lakki kourassa, hakemaan muutaman miljardin remonttilainaa :D

no ei...

Tuossa nyt faktaa tänhetkisistä lainoista. http://www.taloussanomat.fi/kansantalous/2011/04/14/kreikan-korot-ennatyskorkealle/20115359/12
eli 2v lainat 17.4% ja 5v laina 13 %.

Ja noista luottotappioista: Obligaation luonne on sellainen, että kun korko nousee, niin niiden arvo laskee. ja nyt niiden arvo on laskenut se 30-40%, millä tosin ei ole vitunkaan väliä, ellei niitä nyt lunasteta pois, niistä vaan poimitaan se korkotuotto. Jos Kreikka pääsee jaloillee, korko laskee ja hinta nousee, jolloin tämä olikin hyvä liiketoimi. Tähän vaan saattaa mennä pidemmän aikaa ja edelleen on se velkasaneerausriski, jolloin velasta saadaan senhetkisen arvon mukaan rahat pois.

Yksityishenkilönä tämä ei olisi varmaan ollut kovin fiksu sijoitus, mutta tässä on myös solidaarinen ja poliittinen aspekti mukana.
Kuten jo sanoin, homman nimi on se, että pääseekö kriisimaat takaisin jaloilleen.
Ja on se nyt jumalauta ihme, jossei EU pysty karhuamaan omiaan pois jäsenvaltioltaan, kyllä sinne aika tiukat säästötavoitteet on asetettu.... jos ei, niin sitten haetaan Kreikasta jokaiselle suomalaiselle pari viinitarhaa ja laivanvarustamo ;)
718099 - 20.04.2011 22:59
@WoRMaSTeR sanoi:
Aika tosiaan näyttää, mutta ei nämä lainat ole mitään sijoituksia Suomelle, se on jo tässä vaiheessa harvinaisen selvää. Portugalista sen verran ettei sitä pakettia ole vielä lyöty lukkoon, Katainen kuitenkin itse antoi lausunnun että Suomi lähtee vaan takaamaan lainaa, ei antamaan sitä.

Demarit ei väitä vastaan vaan normaaliin tapaansa palloilee välillä antamatta mitään selkeää kantaa niinkuin niin monen muunkin asian kanssa. Kuten voit hyvin samasta lukea että demareiden mielestä annetaan lainaa, mutta myös sijoittajat vastuuseen. Ongelma onkin etteivät he sano mitään relevanttia mitä käytännössä sijoittajilta pitäisi vaatia. Persut väittää vastaan.

Ja sitten ihan intressistä haluisin tietää ketä näistä on demari: Wall Street Journalin kolumnisti Stephen Fidler, Bloomberg finanssialan julkaisu, The Economistia ja Financial Times finassialan julkaisut, Ilmarisen varatoimitusjohtaja Timo Ritakallio, eurooppalaisten pankkien stressitestit, Ålandsbankenin Stefan Törnqvist, puhemies Sauli Niinistö?

Sama jätkä mitä siteerasit sanoo kuitenkin tappion olevan 30 % eli siis kannattajatkin myöntää jo mokanneensa.

Edellinen taantuma/lama nyt vaikutti sen verran että valtio velkaantui ja se raha pitää jossain tulevaisuudessa säästää. Nämä hommat vaikuttavat viiveellä. Asuntolainojen koron tippuminen ei muuten mitenkään liity tähän asiaan.

Minä en ainakaan henkilökohtaisesti halua tinkiä hyvinvoinnistani sen takia että muut pystyy vielä hetken pitempään pyristelemään velkakurimuksessa. Varsinkaan kun 3. kerran se ei edelleenkään auta vaan lainata lisää rahaa kriisipesäkkeeseen. Se ainoastaan viivyttää väistämätöntä.

No lopulta jokainen saa uskoa mihin haluaa. Pointti miksi kommentoin alunperin sulle oli kun olit keksinyt jotain niin naurettavaa että Suomi saisi 2-3 kertaista korkoa verrantuna omaan korkoon Kreikan lainasta ja yritit esittää asian jotenkin täysin ongelmattomana ja positiivisena asiana Suomelle.


Jutun pointtihan on, että tappiota tulee vasta siinä vaiheessa, jos Portugali / Kreikka menee saneeraukseen. Mihin tuossa ei uskottu, ainakaan kahden jälkimmäisen kaverin mielestä. Lopullista persnettoa siis ei _vielä_ ole tehty, ainoastaa voittoa korkotuloilla (9 miljoonaa euroa, jos Kataisen puheisiin on uskominen, itsehän en ole tilisiirtoja omin silmin nähnyt). Lainatun rahan arvo on tosin pudonnut, mutta toivon mukaan ei lopullisesti.

Jaa että EKP:n koronlaskulla ja lamalla ei ole mitään tekemistä keskenään? :)

Suomen valtionlainan korot ovat Suomen Pankin mukaan 3-4%, kun taas Kreikalle oli myönnettäessä 6% luokkaa ja nyt pitkät lainat ovat luokkaa 15-20%. Nämä tulevat muuttumaan ja korko riippuu lainan pituudesta, siitä tuli varovainen arvioni 2-3x. Jos velkasaneeraus tehdään, niin tappiota tulee ja tulee paljon.

Eli tämä on nyt varmaan kupletin juonena: uskooko EU kriisimaiden polkevan jaloilleen vai nou. Ja nyt vähän ihmettelen kun niin kovaan väität, 3 kertaa, ilman yhtäkään perustelua, että ei polje. Aika kovia vaatimuksia ainakin Kreikalle esitetty budjetin suhteen. Ja tiedän, Financial TImes on tästä jauhanut, mutta moni on myös puhunut kriisimaiden puolesta. Jutussa on aika monta muuttujaa ja kellään ei ole kristallipalloa.

Mutta jokainen uskoo mihin tykkää... minä uskon ja toivon, että päättävissä elimissä on sen verta fiksut kaverit, jotka saavat oikean päätöksen tehtyä. Soinia en pidä fiksuna, enkä kaverina, mutta onneksi persuilta loppu huutelut ja nyt pitäisi oikeesti tehdäkin jotain.
718099 - 20.04.2011 19:01
@WoRMaSTeR sanoi:
http://www.uusisuomi.fi/raha/108626-suomelta-katosi-kreikkaan-jo-200000000%E2%82%AC

Toinen artikkeli mitä jo Suomen avulle Kreikalle on tapahtanut/tapahtumassa. Älkää nyt hyvät ihmiset uskoko mitään valtioinvarainministeriön raportteja. Katainen oli valtiovarainministeri eikä varmasti valtiovarainministeriö julkaise heidän päätöksensä vastaisi raportteja. Avatkaa silmät.


Ja ihan samassa artikkelissa 2 muuta kaveria sanoo:
"Kreikka-lainoihin myös sijoittaneen Kuntien eläkevakuutuksen sijoitusjohtaja Ari Huotari on kuitenkin eri mieltä velkasaneerauksen uhasta. Huotarin mukaan merkit ovat päinvastoin olleet viime aikoina aiempaa positiivisempia.

- Uskoa euroalueen järjestelyyn näyttää olevan. Tilanne on nyt rauhallisempi, Huotari arvioi.

Myöskään valtiovarainministeriön Martti Salmi ei halua maalata piruja seinille.

- Mikään ei anna nyt sellaista osviittaa, että velkasaneeraukseen mentäisiin, hän sanoo."

ja tottakai demarit väittää vastaan, etkai sä tyhmä niitä usko, avaa silmät!!??....

Nää nyt vaan on sellaisia asioita, että kukaan ei varmuudella voi sanoa mitä tapahtuu. Jos yhtään seurasit ekonomistien arvioita kuluneen parin vuoden aikana, niin joka viikko joku sanoi, että lama jatkuu pitkään, joku totesi aallonpohjan menneen ja joku veikkasi sen tulevan puolen vuoden päästä.

Jokatapauksessa, vain aika näyttää miten käy. Henk koht, jos en olisi uutisia seurannut, en huomannut edellistä lamaa kuin asuntolainan koron ja dollarin kurssin tippumisena. Eli antaa tulla vaan, perseaukiset pärjätkööt omillaan...
718099 - 19.04.2011 19:26
@WoRMaSTeR sanoi:
Aika hauskasi heittelet "faktoja". Ihan nyt ekaksikin "korko on varmaan 2-3 kertainen", mistähän vitustä repäisit kyseisen "faktan"? Ei todellakaan pidä paikkaansa. Toiseksi rahan heittäminen valtiolle joka ei pysty maksamaan nykyisiäkään velkoja ei ole mikään pitkän aikavälin ratkaisu, ainut asia mitä tässä yritetään tehdä/todennäköisesti viedään myös läpi on jakaa luottotappiot EU-maiden kesken, jolloin Portugalille ennestään lainannut euroopan keskupankki, Saksa ja Ranska voittavat.

Portugalin ahdinkoa tämä ei pysäytä, hetkellisesti hidastaa kyllä. Sitten vähän oikeita faktoja pöytään: Portugali ei pyydä Suomelta lainaa vaan takausta lainaan, mikä on pahempi asia koska emme saa mitään korkoa, mutta maksamme kun tässä lopulta niin käy etteivät he pysty maksamaan näitä lainoja. Ne jotka antavat lainan saavat sen kuitenkin takaisin Suomen kaltaisilta idiooteilta jotka ovat lähteneet takaamaan näitä lainoja. Fakta numero 2: vaikka elämmekin globaalissa markkinataloudessa Portugali ei ole mikään maailman finanssipolitiikan napa eli sen konkurssin vaikutukset eivät kovin paljon tulisi näkymään Suomessa. Maailmassa on paljon maita jotka ovat samankaltaisessa ahdingossa, varsinkin useat afrikan maat. Nämä ovat kuitenkin niin pieniä tekijöitä maailmantaloudessa, että on vähän eriasia kuin jollain USA:lla tai Saksalla menee huonosti.

Jospas itse ottaisit asioista selvää, etkä vain vastustaisi sen takia että et tykkää Timo Soinista. Itse en tue persuja, mutta kyllä tämä velkapaketti nyt kusee Suomea silmään se on varmaa. Mitään voittoa/hyötyä tästä ei Suomelle tule, erittäin todennäköistä ja suurta haittaa kylläkin.


Tosta portugalin paketista löytyi vähän huonosti tietoa, joten käytin Kreikkaa viitteenä
http://www.vm.fi/vm/fi/04_julkaisut_ja_asiakirjat/03_muut_asiakirjat/qa_kreikka03052010.pdf

Valtionvarainministeriön muistiosta suoraan: "Suomi joutuu itse ottamaan lainaa maailmanmarkkinoilta, jotta se pystyy lainaamaan sovitun
summan eteenpäin. Kyse on siitä, että hyvän luottoluokituksen omaava Suomi joutuu
maksamaan omasta lainastaan selvästi pienempää korkoa kuin on se korko, joka on sovittu
Kreikan maksettavaksi. Korkoero on Suomelle nettomääräistä hyötyä."

Portugalin avustuspaketti ei välttis ole samanlainen.... Mutta Samaisesta artikkelista syitä, että miksi:

"Kreikan lainapäätös tehdään sen estämiseksi, etteivät Suomen ja muiden maiden taloudet
ajaudu nyt samanlaiseen kriisiin kuin syksyllä 2008, kun Lehman Brothers -pankki päästettiin
konkurssiin. Tuon kriisin seurauksena Suomen kansantalous supistui vuonna 2009 lähes 8 %."

Ja juuri tuossa kauppalehdessä arvostettu joku ekonomi sanoi, että tämä on vielä pientä jos nyt pudotetaan pallo. Portugali/Kreikka ei ole maailman napa, vaan välillisesti isoja Saksan ja Ranskan pankkeja tässä tuetaan. Viimeksi kun tarkistin, niin Afrikan maat eivät kuulu Euro-alueeseen.

Itse en ole ekonomisti, eikä ole T.Soinikaan, jonka vuoksi uskon tässä asiassa viisaampiani (mm. Stubb, jonka CV on aika kovaa kamaa, kun EU:sta puhutaan). Pitääkö historian toistaa itseään jälleen kerran?
717875 - 18.04.2011 21:50
718099 - 18.04.2011 21:23
@Basso sanoi:
Saako Suomi enemmän korkotuloja annetusta lainasta kuin Suomella on korkomenoja lainasta jota suomi joutuu ottamaan lainatakseen sen Portugalille? Jos Suomi saa täten voittoja lainan kierrättämisestä se on fiksua, jos ei niin miksi vitussa lainata? Voisitko sinä finanssitieteiden mestari kertoa minunulle miten asia on? Ja vielä jotain näyttöä siitä että suomi saa enemmän korkoa Protugalilta kuin itse maksaa. Vai onko korko sama %?


Kreikalla, Irlannilla ja Portugalilla on huonompi luottoluokitus kuin Suomella. Korko on varmaan 2-3 kertainen. Mutta tää ei ole se pointti, vaan sitten jos paska osuu oikeasti tuulettimeen, niin Suomessa alkaa olla kusiset paikat. Eli parempi nyt lainata pari miljardia, kuin vuoden päästä huomata, että on mennyt pari sataa miljardia? Vai oletko eri mieltä?
718099 - 18.04.2011 20:55
@Basso sanoi:
Mieti nyt vähän itsekkin, suomella on itselläkin velkaa jo valmiiksi (ja ihan tarpeeksi maksettavaa vuosiksi jos et sitä tiennyt), miksi siis lainata muille ennen kuin maksaa omat velkansa? Voisko vaikka sellaiset maat lainata rahaa kusessa oleville maille joilla ei ole omia suuria valtion velkoja? Jos EU:ssa ei ole yhtään maata jolla ei ole vähempää velkaa kuin Suomella, onko Suomen omalle taloudelle kannattavaa olla jäsenenä EU:n kaltaisessa konkurssipesässä?


Eli sinä olisit valmis täyteen taloudelliseen syöksykierteeseen? Rahoittamalla perseaukisia, tässä valitaan se pienempi paha. Ja taas on kuunneltu Soinin neronleimauksia EU:sta....
718099 - 18.04.2011 18:57
@Lecture sanoi:
Ihan kelpo korko jota portugalilla ei ole varaa maksaa. Kyseessä on myös tärkeä periaatekysymys; ei ole oikein, että hyvin asiansa hoitaneita suomalaisia rankaistaan sillä, että joudutaan makselemaan löysästi elelleiden maiden velkoja.

Kansa näköjään taas tietäää.. voi jessus.
Miksei ole varaa maksaa? Kreikaltakin on jo saatu miljoonia korkotuottoa. Ja sitten vasta rangaistaankin, jos talouskriisi lähtee hansikkaasta.
Lue tosta ensihätään
http://www.kauppalehti.fi/5/i/talous/uutiset/etusivu/uutinen.jsp?oid=20110470851
718099 - 18.04.2011 18:36
@10538 sanoi:
On se harmi jos ei ehditä mukaan apupakettiin.

Ei tässä olla mitään ilmaista rahaa antamassa, vaan siinä on ihan käypä korko.. ja koko homma estääksemme uuden laman syntymisen. Soini ilmeisesti kuvittelee olevansa asiassa fiksumpi kuin muu Eurooppa yhteensä... vai olisiko vain ollut vaalitaktiikkaa?
715225 - 11.04.2011 23:28
mitenköhän kaveri pukee paidan päällensä.. tai pyyhkii perseensä
557707 - 11.04.2011 19:47
no sheivattu ny näyttää aina isommalta
714821 - 10.04.2011 22:59
[Kuvakommentin kohde poistettu]
711113 - 02.04.2011 11:55
Onko tää nyt se kuuluisa Eagles -paita?

Ei vaan kaveri on usein kysyttyihin kysymyksiin vastaileva lukihäiriöinen nettisaittiadmin, puhallinsoitinta luritteleva, brittiläinen tupakoinnin ystävä ja homppeli
710919 - 01.04.2011 21:48
@tuore sanoi:
Hmm. Lehtikuvan ottajan nimestä voisi väännellä hienon sanaleikin.

heh, joo :D
710475 - 01.04.2011 19:06
Siistit moovit, noilla iirtois Onnelassa
709805 - 30.03.2011 19:14
ilmastonmuutos on totta, mutta ilmaston lämpeneminen ei välttämättä. ainakaan kaikkialla

No jos suomessa on pirun kylmä tavi, niin ei se tarkoita, etteikö maapallon keskilämpötila voisi nousta. Sitämyöten kun pohjoinen napajäätikkö sulaa, merivirrat kääntyvät ja Suomessa tulee vitusti lunta.
708609 - 27.03.2011 23:07
@rizardi sanoi:
Olisi kiva tietää mistä nämä luvut on repäisty?
Tilastokeskuksen sivuilla asukaslukukin on eri.

No oliskohan asukasluku vuodelta 2009... se nimittäin muuttuu joka päivä.

Tilastokekuksesta poimittua:
Väkilukuun suhteutettuna maassa asuville ulkomaalaisille kertyi viime vuonna rangaistuksia tuomioista 1,6 ja rangaistusmääräyksistä 1,3 kertaa enemmän kuin suomalaisille.

Rajat äkkii kiinni.
707699 - 26.03.2011 16:22
sama jätkä

703433 - 20.03.2011 18:12
kokaiinille
704309 - 19.03.2011 18:11
Tämä kaveri todella halusi tytön saha-kalsarit
701479 - 11.03.2011 22:53
@Ziipra sanoi:
tää on aika ovela. en ymmärrä mikä jippo tässä on. Ei noin voi tietenkään laskea, mutta miksi tuo täsmää kalojen määrän kanssa. no, luultavasti kusetusta kaikki.

jippo on se, että tossa ei lasketa murtolukuja. Viivan yllä on punaisten kalojen määrä ja viivan alla kaikkien kalojen määrä.
696919 - 01.03.2011 22:20
@Wermine sanoi:
Ei kenellekään tullut mieleen Steven Seagalin leffa, jossa se esittää luonnonsuojelijaa? Käyttää jotain meisseliä sulakkeena.


Tällee käy ku käyttää meisselii sulakkeena
http://naurunappula.com/435822/happy-bstar-day-bbq-accident.jpg
697039 - 01.03.2011 21:23
@Quesmo sanoi:
Timmy vasemmas reunas alhaalla?

toi on enemmänki se South Parkin isopäinen kuraattori.. mmmkay?
697081 - 01.03.2011 21:18
Heittoistuimet ainaki toimi moitteettomasti
696211 - 27.02.2011 18:05
Jonnet ei tajuu satiirin päälle.
560701 - 20.02.2011 23:16
parka karjui kiskalla
690913 - 17.02.2011 20:00
@Kikael sanoi:
Olet muuten oikeassa, mutta Islannin ongelmat ei johdu pelkästään EU:n kuulumattomuudesta, kuten varmasti tiedätkin.

Ei johdu Kreikankaan, mutta kummasti auttoi kuulua EU:iin.
690913 - 15.02.2011 20:28
Ehkä, ehkä, mutta näkyykö parempia vaihtoehtojakaan, kysympä vaan.... Tällä hetkellä persut kuulostavat siltä pienimmältä paheelta, jos joutuisi muista puolueista valitsemaan....


Nyt kyllä joudut hiukan perustelemaan? PS:n suosiohan perustuu siihen, että suomijuntit luulee, että Arkadianmäellä raavitaan vaan persettä, ajellaan taksilla ja nostetaan omaa liksaa. Soinihan osaa hitlermäisen hyvin käyttää hyväkseen tälläistä ja puhuukin jatkuvasti aiheista, jotka nostattaa suuria tunteita, tarjoamatta vättämättä mitään ratkaisua asiaan. Esimerkiksi jos Suomi ei olisi laman tullen kuulunut EU:n, niin olisi voinut kalpaten käydä vrt. tapaus Islanti.
690913 - 14.02.2011 22:44
Kantsii hei äänestää, koska kaikkihan tietää, että maahanmuutto on Suomen ainoa ongelma. Tiesittekö muuten, että puolueen johdossa on konservatiivinen europarlamentaarikko, joka vastustaa mm. EU:ta ja esiaviollista seksiä? Nyt päät pois perseestä ja otetaan asioista selvää, ennen uurnille menoa.
690559 - 13.02.2011 22:05
cool face
688673 - 08.02.2011 21:42
Kuljettaja ei selvinnyt, edelleen aivan jurrissa
684707 - 08.02.2011 20:27
@WoRMaSTeR sanoi:

Eikä mikään tutkimustaan tästä asiasta ole fakta. Tälläistä asiaa ei voi millään tutkimuksella tehdä faktaksi, koska kyseessä on niin laaja muuttuvien asioiden kirjo. .

Onko tämä nyt fakta vai mielipide?

Luitko itse sivustoa? Aika hate-kamaa.. esim: Statistical analysis of the proportion of homosexuality among serial killers, with a listing of prominent GLBT/homosexual serial killers

Ei varmaankaan hirveän objektiivista "tutkimusta" varsinkaan, kun mitään tilastoja ja viitteitä niihin ei löytynyt. Tieteellinen tutkimus sisältää viitteet lähdeaineistoon. Tieteellinen tutkimus tuottaa tieteellisiä tuloksia -> faktaa. Mutu-tuntumalla kun muodostaa mielipiteitään, saattaa hyvinkin olla väärässä.

Edelleenkään en näe perustetta sille, jos yksinhuoltajatkin saavat adoptoida, niin mikä tekee asiasta lapselle pahemman, jos vanhempia on 2, vaikkakin samaa sukupuolta.
684707 - 08.02.2011 16:50
@WoRMaSTeR sanoi:
Ihan noin perusperiaattena todistelun vastuu jää sinulle koska yrität kaataa olemassa olevaa systeemiä. Muutokseen pitää olla joku järkevä perustelu. Ei muutosta tehdä vaan muutoksen takia. Eli pistä linkkiä missä todetaan lasten itseasiassa haluavan homovanhemmat ennemmin kuin heterovanhemmat? Jos tälläistä tutkimusta ei ole niin kaikki muu on täysin turhaa, lapsien halua/etua tässä ajetaan kuitenkin.

Ja kyllä 11 vuotta vanha tutkimus jossa analysoidaan 90-luvun alun kehitystä katulasten määrässä on auttamatta vanhentunutta dataa/muutenkin täysin liittymätöntä asiaan josta keskustellaan.

Tohon kiusaamiseen lähteen löydät omastakin linkistäsi eli: http://pediatrics.aappublications.org/cgi/content/full/109/2/341?ijkey=b1beef18024613f41c617647b45f579b75245f5e

Myönnän että suurin osa tutkimuksista sanoo homovanhempien olevan yhtä hyvä paikka kasvaa kuin heterovanhempien kanssa. Tässä nyt kuitenkin sulle vähän jotain mietittävää kun kerran tunnut uskovan sokeasti joihinkin tutkimuksiin: http://www.gayconspiracy.info/gayparentsproblem.html Itse muodostan mielipiteeni varsin mitkälti mutu-tuntumalta koska en halua olla joku aivoton toisten sanaan uskova pelle. Tutkimukset ovat lähes poikkeuksetta paskaa eivätkä kerro todellisuudeta yhtään mitään. Ne tehdään tutkien yhtä tiettyä asiaa jonka vaikustusta tutkimaan yhteen tiettyyn asiaan. Kuitenkin elämässä ei koskaan asia ole näin yksinkertainen että sen voisi tutkimuksella pelkistää ja tutkia. Mutta usko mihin uskot ei se ole multa pois.

Enkä jaksa etsiä tähän nyt yksinhuoltajuuden auheuttamista ongelmista kertovaa tutkimusta koska syyt näistä ovat usein myös itse erossa ja menettämisessä (eivät välttämättä pelkästään yksinhuoltajuudessa) ja siitä saadaan taas toinen loputon keskustelua mikä vaikuttaa mihinkin.

Agreed to disagree :)
Kyllä orpolapset varmaan ottais mieluiten miljonääriastronauttivanhemmat, jos vaan saisi valita.
Lähdekritiikki tietty aina hyvä pitää mielessä, mutta jos omia mielipitetiään esittää faktoina, niin syytä olla jotain perusteita.
684707 - 08.02.2011 13:15
@WoRMaSTeR sanoi:
Kiusaamisjuttu voidaan jättää koska se ei ole mikään peruste kieltää homoadoptiota niinkuin sanoit. Ymmärrät kuitenkin varmaan sen että olen oikeassa siinä että homojen lasta tultaisiin kiusaamaan normaalia enemmän ihan sama miten päin yrität asiaa käännellä.

Luulin että on päivänselvää miksi se on absurdia, mutta kai se pakko tämäkin selittää. Ensinnäkin Pietarin katulapset ovat käytännössä jo liian vanhoja adoptioon. Ensisijaisesti adoptioon otetaan lapset, jotka eivät muista ns. entisestä elämästä mitään. Ei mitään 10 vuotiaita katulapsia. He kuuluvat lastenkotiin. On tietysti tosi kaunista maalailla kuvaa että pietarin katulapset pelastuu kun homoille myönnetään adoptio-oikeus, mutta tämä on niin kaukana todellisuudesta että se täydellisen ja totaalisen absurdia. Nämä lapset eivät osaa muuta kuin venäjää ja ovat pudonneet jo normaalista koulustusjunasta pois eli heitä ei todellakaan kannata tänne adoptoida.Toiseksi jos pointtisi on että adoptioita täytyisi saada lisää että maailma/lapset pelastuu niin miksei niitä lapsia sitten anneta kaikille halukkaille sitten? Siksi että pyritään antamaan näille lapsille mahdollisimman hyvät lähtökohdat, ei vähän paremmat kun mistä lähdettiin.

Et muuten mitään vanhempaa juttua löytänyt tuosta venäjän adoptiotilanteesta googlettamalla? 11 vuotta vanhalla tutkimuksella on tuskin mitään tekemistä nykypäivän kanssa. Mutta sainpahan ainakin nauraa, et ole vissiin edes itse lukenut tota? :D

Mitä tulee "faktoihin" niin voin itsekkin googlettaa artikkeleja sulle ja yrittää esittää niinkuin olisin lukenut ne aiemmin. Koen tämän kuitenkin totaaliseksi ajanhukaksi. Lukisit ennen postaamista artikkelit edes itse otsikkoa pidemmälle.


Katulapset nyt vain esimerkkinä. Vertaa Suomeen otetaan 200 adoptiolasta vuodessa vs. Halukkaita on maailmalla tuhansia enemmän. Kuten sanoin pelkästään Venäjällä 80 000 ODOTTAA adoptiota.
Miksi 11v vanha tutkimus ei enää päde, mitä on muuttunut? Asenteet ei näköjään ainakaan. Toki siinä mainittiin, että otanta on hiukan pieni, mutta mitään viitteitä haittoihin ei ollut. Pistä nyt sitten lähteitä "faktoihisi", kun kerran niitä tunnut niin keksivän omasta päästäsi kokoajan. Mielipiteet on tietenkin eri asia, ja niitähän sulla tuntuu olevan, mutta ne nyt ei ihan päde aikuismaisessa väittelyssä.
684707 - 07.02.2011 21:52
@WoRMaSTeR sanoi:

Aivan kuin ne olisi ne vaihtoehdot: elä kadulla tai ota homovanhemmat. Koita edes nähdä koko kuva eikä sitä yhtä kuvaa katulapsesta itkemässä. Pyydän anteeksi että meni vähän provoamiseksi, mutta kun joutuu jankkaa samoja asioita niin ei niitä jaksa moneen kertaa samalla äänensävyllä toistella.

Unohtui vielä:
kyllä, tuolla ainoa vaihtoehto on asua kadulla. Jos edes muutama lapsi saataisiin hyvään kotiin, niin ei luulisi paljoa pikku koulukiusaaminen haittaavan... pidetään vaan huoli, ettei niitten sukunimi oo joku Perälä tms ;)

Jos aiot provota lisää, niin pistä faktaa kehiin. Muuten ihan mielenkiintoinen keskustelu :)
684707 - 07.02.2011 21:48
@WoRMaSTeR sanoi:
En oikein ymmärtänyt mihin viittasit sanojen panemisella suuhusi, mutta jos haluat tyypiesimerkin miten itse laitat sanoma mun suuhuni nii tässä suora lainaus: "Sun mielipide on siis se, että homot eivät saa adoptoida, koska et itse halua homovanhempia? Ei toi ole mikään perustelu, joka pätee lainsäädäntöön :D". En ole sanonut lähellekkään tälläistä missään välissä.

Kaikki mitä kiusaamisen estämiseksi on järkevästi lainpuitteissa tehtävissä tulisi tehdä, olen samaa mieltä. Taidat kuitenkin olla vähän yksinkertainen kun et ymmärrä että lailla ei voi kieltää esimerkiksi lasta olemasta lihava, ruma tai tyhmä. Niinpä "kaikkia mahdollisia kiusaamiselle altistavia asioita" ei voida kieltää. Olisin saattanut hyvinkin kiusata homojen lasta ala-asteikäisenä. Siihen että erilaista lasta tullaan aina kiusaamaan keskimäärin "normaalia" enemmän ei tarvita mitään vitun tilastoja, sen ymmärtämiseen tarvitsee olla vain aivot päässä.

Matti vertaukseni ei onnu ainakaan tuolla perustetulla. Kukaan ei myöskään ole sallimassa varastamista.

Sun olettamus on siis että suurinosa lapsista itseasiassa haluasi homovanhemmat? Kun ei ole kerran niiltä vastasyntyneiltä haastatteluilla kysytty niin niinhän sen tarvii olla. Ilman toista vanhempaa kasvaneita on todella laajasti tutkittu ja 100 % varma että toisen vanhemman puuttuminen aiheuttaa vahinkoa lapsen kehitykselle. Varsinkin äidin puuttuminen on erittäin vakava asia ja aiheuttaa hirveää henkistä vahinkoa.

Edelleenkään kukaan ei väitä etteivätkö homovanhemmat huolehtisi lapsestaan yhtä hyvin ellei jopa paremmin kuin heterovanhemmat. Tässä puhutaan nyt vaan siitä yksinkertaisesta faktasta että paras kasvuympäristö on lapsella jolla on sekä isä että äiti. Ja muistutan edellenkin että tässä puhutaan sen lapsen oikeudesta vanhempiin EI NIITTEN HOMOJEN TASA-ARVOSTA.

Sivuutan ton pietarin katulapset jutun kokonaan koska se oli jo niin absurdia. Aivan kuin ne olisi ne vaihtoehdot: elä kadulla tai ota homovanhemmat. Koita edes nähdä koko kuva eikä sitä yhtä kuvaa katulapsesta itkemässä. Pyydän anteeksi että meni vähän provoamiseksi, mutta kun joutuu jankkaa samoja asioita niin ei niitä jaksa moneen kertaa samalla äänensävyllä toistella.


On melko naiivia ajatella, että homoadoption vastustaminen kitkee kiusaamista. Kielletään sitten samalla typerät etunimet, pullonpohjarillit, pillifarkut ja räpin kuuntelu. Eli jätetäänkö se aihe nyt tähän? Jos olet niin koulukiusaamista vastaan, suosittelen, että otat enemmäön selvää asioista, syistä ja seurtauksista. Tämä ei tietenkään ole perusteeni sille, että adoptio tulisi sallia, mutta ei se nyt voi olla syy miksi se pitää kieltää.

Ja kun sulla kerran on niin paljon "faktaa" siitä, että homovanhemmat ovat huono asia lapselle, ja kuinka tässä on kyse lapsen oikeuksista, niin pistäs sitte perusteluita. Tieteellisiä mielellään.
Tässä minun perusteet: http://pediatrics.aappublications.org/cgi/content/full/109/2/341?ijkey=b1beef18024613f41c617647b45f579b75245f5e

"...there is no systematic difference between gay and nongay parents in emotional health, parenting skills, and attitudes toward parenting."

Ja miten niin Pietarin katulapset on absurdi esimerkki? Mistä luulet orpojen adoptiolasten tulevan? Westendissä omassa yksiössä venailevat adoptiota?
Artikkelin mukaan 1999 yksistään Venäjällä oli 80 000 lasta odottamassa adoptiota
http://www.russianlife.com/article.cfm?Number=148
lisää siihen Kiina ja muut kehitysmaat päälle.

Vuosittain Suomeen otetaan adoptiolapsia muutama sata, varmaan osittain myös siksi, että se on pirun kallista. Sano noille muksuille, että sun mielestäs saatte mieluummin asua siellä ojassa kuin että homopari saisi adoptioda teidät http://www.youtube.com/watch?v=TXXSE_e3yvE
684707 - 07.02.2011 17:47
@WoRMaSTeR sanoi:
Mun perustelu on että useimmat lapset (jos saisivat valita) ottaisivat isän ja äidin. Ja itse myös ottaisin mieluummin äidin ja isän. En kunnioita Tony Halmetta enkä yritä olla samaa mieltä kyseisen ihmisen kanssa, mutta sitä mieltä olen että homoille ei pidä adoptio-oikeutta myöntää.

Miksi aiheuttaa tahallaan tilanetta jossa lasta kiusataan? Kiusaamista varmasti yritetään estää eikä edistää lakien säätämisessä. Sille että kiusausta on joka tapauksessa ei voi mitään, eikä se liity mitenkään tähän. Yhtä pätevä perustelu olisi että koska matti varastaa kaupasta niin mulle pitäisi kanssa lain mukaan sallia kaupasta varastaminen.

Kuka tahansa pulsu ei saa olla isä tai äiti vaan lapset huostaanotetaan ja se on myös oikein. Kuitenkaan sille että pulsutkin saa naisia (tai naisena itse tulevat) raskaaksi ei voi lainsäädännöllisesti tehdä mitään. Sama kun yritettäisiin kieltää tyhmiltä ihmisiltä puhuminen.

Ainut argumeintisi mitä sulla siis on että kun jotkut asiat (joille ei voi käytännössä tehdä lainsäädännöllisesti mitään) on huonosti tai on kamalampiakin asioita kuin homovanhemmuus niin sen takia se pitäisi sallia.


Eläpäs laita sanoja suuhuni. Nyt puhutaan lainsäädännöstä ja tasa-arvosta, ja oma kyseenalaistukseni oli, että jos asia on sallittu heteroille, niin miksei homoillekin.

Väitetään, että lasta kiusataan sen takia, että on homovanhemmat. Mihin perustuu? Onko tietoa? Itsekö kiusaisit homovanhempien lasta? Jos näin tosiaan on, niin samalla periaatteella lailla tulisi kieltää kaikki mahdolliset kiusaamiselle altistavat asia, eikö totta? Ylläolevaa siteeratakseni: "Miksi aiheuttaa tahallaan tilanetta jossa lasta kiusataan?". Ja Matti-vertauksesi ontuu, koska kukaan ei ole sallimassa kiusaamista.

Väitetään, että lapset itse valitsee mieluummin heterovanhemmat. MAhdollisesti näin, jos tätä ajattelee kun itse A) ei ole koskaan adoptiota kokenut B) omaa heterovanhemmat. Eli tätäkään et voi tietää mutu-tuntumalla. Vai luuletko, että Pietarin katulapset sanoisivat hinttipariskunnalle: "äää.. mä venaan seuraavaa, jos tulis vähä kristillisempää meininkii ens kerralla"? :)

Mutta jos itse olet vielä sitä mieltä, että nämä asiat ovat täysin valideja perusteita estää homoadoptiot, niin syytön mä siihen olen ja totean lakonisesti uudelleen: onneksi et ole päättäjä.
687395 - 05.02.2011 10:20
Mielestäni Suomessa on ollut peräti kaksi BK:ta (Helsingissä ja Tampereella, yllättäen).
Muijaa harmittaa, kun oli kerran tottunut niiden hampurilaisiin.

Nainen, joka on tottunut hampurilaisiin. Kuulostaa hyvältä...

Lukuja

1 1 167 3
seuraajaa seurattavaa vierailua
12.3. alkaen
vierailua
tänään

Kanavat

Mediat
Kuvat
Videot
Flash
Pelit
Tekstit
Kanavat / aiheet
Facebook
Paint-taide
Kissakuvia
Taustakuvat
Naurunappula Inside
Lörs lärä ja kumppanit
Turrit tänne :3
Aligersantti Spurdo
Omatekemät meemit
Ponikanava
Anime ja manga

Lisää kanavia...